Publicerat: / Allmänt

Piggare än någonsin förrut

Somnade i soffan vid sju, vaknade halv tio och nu kan jag inte sova. Pappas förslag var att göra något vettigt som att läsa en bok eller något. Jo, det skulle jag gjort om jag haft någon. Det var precis nu när han sa det som jag reagerade på att jag inte läst någon bok sedan jag slutade på mitt sommarjobb, varför? Jag känner inte att det finns tid längre för skolan, vänner, jobb och andra "fritidsaktiviteter" tar för mycket tid. Tanken om att sätta sig ner och läsa en bok försvinner samtidigt som ett nytt skolår börjar. Ändå slösas den lilla tid man har till "100%egentid" bort på datorn eller TVn. 
Nej, jag måste skaffa mig en bok som man kan läsa lite då och då... som skulle passa exemplariskt just i situationer som dessa!
Vid närmare eftertanke har jag ju förtusan beställt en bok på biblioteket som aldrig verkar komma..?
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sofia Lidman. 1995. Norrland SWE.