Publicerat: / Allmänt

En ny bok med 365 blanka sidor

2013 är nu här och jag tror knappast att jag är ensam om att välkomna detta år med öppna armar. En helt ny bok med 365 blanka sidor ligger nu öppen framför dig och bara väntar på att du ska ta pennan och börja skriva. Vad har du för planer för året? Är nyårslöftet att göra något du aldrig gjort? Eller är det det klassiska ”godislöftet” som i alla fall jag varje år avlägger och misslyckas att hålla. Direkt jag gått in igen efter att ha sett fyrverkerierna dansa på himlen står alltid godisskålen fint på bordet. Jag tänker mig inte för utan tar en godis eller två. Det är först när mina vänner står och skrattar åt mig som jag reagerar över vad som precis hänt.

 

Detta år har jag inte avlagt några löften, jag har bestämt mig för att ha olika mål istället. Ett löfte går så lätt att bryta men om man sätter upp mål har man inte misslyckats förrän man gett upp.  Men vad är då mina mål för i år? Jo, jag ska lyckas ta det där körkortet. Allt som behövs är bara att jag lär mig teorin och hur man kör den där makapären som folk kallar för bil. Svårare än så hoppas jag att det inte är. Jag har även fått för mig att bli blodgivare. Ni hörde rätt. Tjejen som är nära på att svimma av skräck när hon ser en spruta eller nål över huvudtaget ska donera blod. Jag ska utmana mig själv och göra något bra. Förhoppningsvis växer jag inte bara som människa på kuppen utan jag kanske även räddar ett liv. Måste bara hinna fylla 18år innan jag ska möta min rädsla.

 

Vad mer har jag för mål i år? Jo, till sommaren ska jag ut och resa! Kanske det bara blir inom Sveriges gränser men får jag drömma och önska hejvilt hoppas jag på att få besöka Paris eller Venedig. Jag vill hinna se den staden innan den antingen sjunker eller växthuseffekten gör att vatten nivån stiger och staden försvinner.

 

Jag kanske inte lyckas nå något mål i år. Körkortet, blodgivandet och resandet kanske måste vänta på grund utav olika skäl. Men vet ni vad, det gör inte speciellt mycket. Jag har i alla fall satt upp mål med vad jag vill uppnå. Har du ett mål har du något att kämpa för istället för att bara sitta där hemma och inte veta vad du ska hitta på. Gör nu 2013 till det bästa året i ditt liv, det ska jag göra.

 

Krönika som publicerades i dagens PT på UNGsidorna som jag skrivit.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sofia Lidman. 1995. Norrland SWE.