Publicerat: / Allmänt

Åsikter och tankar

Okej. Nu har jag sett Hungerspelen... och vad kan jag nu säga?
Till att börja med så är boken otroligt svår att göra till film. Det finns inte ett enda kapitel som är onödigt, inget tjafs som är med bara för att fylla ut boken utan allting har sin del med. Så för att verkligen få ut så mycket som möjligt av filmen borde man läst boken! Men att få ner boken på 2h och 18min var rätt bra av dem. Blev lite störd på filmningen då och då, den var väldigt skakig. Sen fanns det väl vissa skådisar som inte riktigt passade till karaktärerna.

Prim, Katniss mamma och Cato tyckte jag var perfekta! Katniss (som spelas av Jennifer Lawrence) var... hyffsad. Hennes skådespelarinsatser var oklanderliga! Tror ingen annan kunde gjort Katniss så bra! MEN... Hon var för snygg. Katniss ska vara smått undernärd, vilket Jennifer inte är... Men hon var skit bra ändå!
Peeta (som spelar av Josh Hutcherson) var... helt okej han med! Jag har alltid tyckt att han varit en bra skådis sen jag såg honom första gången i Motorcross Kids (kom ut 2004) och han gjorde Peeta jätte bra! Kanske bara var lite på hans längd jag störde mig på, för han är rätt kort... menmen!
Och Gale (som spelas av Liam Hemsworth)... NEJ! Jag vill inte säga så mycket om honom eftersom han inte har så stor roll i första boken/filmen. Men han är ju en jättestor nallebjörn! Inte alls Gale:aktig! Menmen... Får vänta till Catching Fire (andra boken + andra filmen) innan jag säger något mer om honom...

Men i det stora hela var filmen jättebra! Helt klart värd att se! Men ett tips!
Läs boken först (annars kan det hända att ni inte förstår allt. Eller så tar ni med nån som läst boken som då kan berätta mer "ingående" om vissa detaljer...)...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sofia Lidman. 1995. Norrland SWE.