Publicerat: / Allmänt

Inspirerande ord

På nyhetsbevakning på samhällsen har vi pratat mycket om Syrien och hur det är där just nu. Och efter lektionen idag sa Malin såhär: "Jag tycker det är rent ut sagt HEMSKT! Diktator Assad och hans militär dödar befolkningen helt utan anledning, barn, kvinnor, män. Ja alla. Hur kan en människa vara så hemsk och göra så mot oskyldiga människor...? Jag känner att jag vill flytta ner till Syrien nu och hjälpa den skadade befolkningen. Hjälpa till på något sjukhus, ge dem mat eller vad som helst. Bara jag får hjälpa till! Om jag kommer att göra det vet jag inte, det får framtiden avgöra. Men just nu så är det mitt mål i livet!" Jag minns inte riktigt vad hon sa ordagrant men det var något i den här stilen. Stolt över min vän som faktiskt är seriös när hon säger det! Önskar att fler kunde engagera sig på samma sätt som hon gör! Keep it up Malin!

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sofia Lidman. 1995. Norrland SWE.